Android'de senkronizasyon sorunlarını giderme

Sorun


Cihazınızın bildirimler bölümünde veya Chrome’un Ayarlar menüsünde bir senkronizasyon hatası bildirimi görüyorsunuz ve bu hatayı gidermeniz için yar.



Çözümler


Lütfen aldığınız hata mesajıyla ilgili olarak aşağıdaki sorun giderme adımlarına bakın.




Hesapla ilgili Oturum Açma bilgileri eski | Lütfen oturum açma bilgilerinizi güncelleyin





Oturum açma bilgileriniz eski (ör. şifrenizi yeni değiştirdiniz veya Google Hesabınız için 2 adımlı doğrulamayıaçtınız).


Google Hesabınızın şifresini değiştirdiyseniz aşağıdaki adımları uygulayın:




  1. Google Hesabı kullanıcı adınızı ve yeni şifrenizi girin.

  2. Bir parola girmeniz istenirse, önceki Google Hesabı şifrenizi girin. Bir özel parola belirlediyseniz, Google Hesabı şifreniz yerine onu kullanın.


2 adımlı doğrulamayı etkinleştirdiyseniz aşağıdaki adımları uygulayın:




  1. Tüm ayrıntıları görmek için hata bildirimine dokunun.

  2. Oturum açmanız istenirse, Google Hesabı kullanıcı adınızı ve şifrenizi girin. Bu alana, uygulamaya özel şifregirmeyin.

  3. Bir doğrulama kodu girmeniz istenir. Cihazınızda bir doğrulama kodu üretin ve o kodu iletişim kutusuna yapıştırın. Not: Uygulamaya özel şifreler doğrulama kodları ile aynı değildir.





Lütfen senkronizasyon parolanızı güncelleyin


Bu mesajı, bir bilgisayarda senkronizasyon parolası ayarladığınızda veya Google Hesabınızın şifresini yeni değiştirdiğinizde görürsünüz.

Bir cihazda senkronizasyon parolası ayarladıysanız, aynı parolayı senkronizasyon yapan diğer tüm cihazlarda da girmeniz gerekir. Senkronizasyon yapan diğer cihazlarda, parolanızı güncellemenizi isteyen bir hata görebilirsiniz.

Bu sorunu çözmek için aşağıdaki adımları uygulayın:

  1. Lütfen senkronizasyon parolanızı güncelleyin bildirimine dokunun.

  2. "Gelişmiş senkronizasyon ayarları" iletişim penceresinde, "Şifreleme parolası" bölümü altında, aşağıdakilerden birini görürsünüz:

    • Google Hesabı şifrenizin farklı bir sürümü kullanılarak şifrelenmiş verileriniz var.” Bu mesajı görürseniz önceki Google Hesabı şifrenizi girin.

    • “Bir parolayla önceden şifrelenmiş verileriniz var”. Bu mesajı görürseniz, senkronizasyon parolanızı girin.




Özel parolamı unutursam ne olur?

Özel parolanıza erişemiyorsanız senkronizasyonu sıfırlamanız gerekir.

  1. Senkronize edilmiş verileriniz (yer işaretleri, geçmiş vb.) yerel cihazınızda kullanılabiliyorsa, Senk. >Senkronizasyonu sıfırla'ya dokunup Google Hesap Özetinizde oturum açın.

  2. Chrome Senkronizasyonu bölümünde Durdur ve Temizle'ye dokunun. Bu adım, verileri Google’ın sunucularından kaldırır. Cihazınızdaki yerel veriler bundan etkilenmez.

  3. Chrome'da oturum açıp cihazlarınızda senkronizasyonu yeniden etkinleştirmeden önce birkaç dakika bekleyin.




Senkronizasyon hizmeti alan adınızda kullanılamıyor | Hesabınız Chrome'da çalışmaz


Senkronizasyon işlemi için muhtemelen bir Google Apps hesabı kullanıyorsunuzdur. Senkronizasyon özelliğinin alan adı için etkinleştirilmiş olup olmadığını öğrenmek üzere yöneticinize başvurun veya oturum açmak için normal bir Google Hesabı kullanın.



Senkronizasyon sunucusuna bağlanamadı | Hizmet kullanılamıyor



Yer işaretleri, arama geçmişi veya diğer verilerin düzgün şekilde senkronize edilmediğini düşünüyorsanız, ancak mobil cihazınızda senkronizasyonla ilgili hiçbir hata mesajı görüntülenmediyse, lütfen aşağıdaki talimatları uygulayın:



Genel senkronizasyon sorununu giderme adımları




Veri türlerinizden biri senkronizasyonla ilgili soruna neden oluyor olabilir.




  1. Chrome menüsünde, Ayarlar'a dokunun ve ardından kullanıcı adınızı seçin.

  2. Mobil cihazda senkronizasyonu durdurmak için Google Hesabınızın bağlantısını kesin'e dokunun.

  3. Chrome'u kapatın.

  4. Android ana ekranınıza gidin.

  5. Cihazınızın En Son Uygulamalar listesini açın. Cihazınızda En Son Uygulamalar düğmesi yoksa, Ana Sayfa düğmesine basın ve basılı tutun.

  6. Chrome'u En Son Uygulamalar listesinden ekran dışına hızlıca kaydırın.

  7. Chrome'u yeniden başlatın.

  8. Chrome menüsünde, Ayarlar > Chrome'da oturum aç'a dokunun ve cihazda senkronizasyonu yeniden etkinleştirin.


Google Hesabınızın bağlantısını kesip senkronizasyonu yeniden etkinleştirmek işe yaramazsa, cihazınızdaki Google Chrome senkronizasyon ayarlarına göz atın.




  1. Android cihazınızda Ayarlar'ı bulun ve açın.

  2. "Hesaplar"ın altında Google'a dokunun.

  3. <E-posta adresinize> dokunun.

  4. Görüntülenen listede "Chrome"u bulun ve yanındaki onay kutusunun işaretli olup olmadığını kontrol edin. Seçili değilse onay kutusunu seçin.



Yorumlar